Tesztfejléc

2014. november 4.

Stella - Szeretethiány


A szeretethiány, Wikipédia szerint:
...
Semmi? Semmi nincs róla? Valami kis részletmorzsa, vagy bármi? Pedig szépen akartam kezdeni a cikket.
Szóval a szeretethiány. Mielőtt még jobban beleásnám magam a dologba, jöjjön egy kis történetszerű felvezetés. Tegnap reggel ültem a gép előtt, iszogattam a teámat. Még elég kómás volt a fejem, ezért, mint egy robotzombi, gépiesen görgettem le a facebook hírfolyamon. Nem sok posztnál álltam meg, egyen viszont rögtön megragadt a tekintetem. Rajzmánia csoportba látok egy adag mindenféle papírfecnit lefotózva. Először rögtön az futott végig a fejemen, hogy valaki nagyon művészi akart lenni, vagy valami ilyesmi. Aztán elolvasom a leírást. Nos, mivel nem mentettem le és szerintem törölve is lett, sajnos nem tudom szó szerint idézni. De valami olyasmi lehetett, hogy: "Tessék, összetéptem a rajzaimat. Úgyis állandóan megmondtátok, hogy borzalmasan rondák. Köszönöm xy-nak, hogy ő legtöbbször ócsárolta őket. Ja, és mostantól soha többé nem rajzolok, befejeztem,, 


No, én eddig nem láttam delikvensünk alkotásait, viszont a fecnik alapján nem tűntek rossznak. Mondjuk ez a tényező csak egy icipicit fog kapcsolódni a gondolatmenethez.
Ezután az illetőt (milyen rideg szó ez, Jézusom) elkezdték rengetegen vigasztalni, támogatni, stb... És persze voltak olyanok is, akik "szétoltogatták". 
És, hogy melyik oldallal értettem egyet? Nos, az a helyzet, hogy részben mindkettővel. Mivel akik keményen nekivágták, azok az igazságot mondták, de egy ilyen szeretethiányos embert nem szabadna ennyire nyers formában megdobálni.
Igen, hogy miért is szeretethiányos az emberünk? Mivel, aki bízik önmagában, azaz magabiztos az ellenáll a negatív kommenteknek. Ráadásul az ő esetében nem is nagyon lehettek olyan tipikus trollkodós "eriggyé' mán ezze' a szarral" hozzászólások, mivel a következtetéseim alapján nem rajzol olyan rosszul, hogy úgymond "kiérdemelje" ezt a bánásmódot. Tudom-tudom, YouTube-on például a jónak is beszólnak, de ez a csoport nem arról híres. Lényeg az egészből, hogy ő az építő kritikákat vehette magára. 
Térjünk vissza az elejére. Egy szeretetet kapó, magabiztos ember nem veszi fel az ilyen dolgokat, inkább próbál javítani. Ami pedig még fontosabb: nem sajnáltatja magát a nyilvánosság előtt.
Nagyon sok korosztályom-bélinek (azaz kamasznak), de néha még felnőtteknek is szokása, hogy nyilvánosságnak közzéteszik, hogy mennyire szar nekik. Gondolom senkinek sem újdonság a közösségi oldalakon található szomorú idézetek, vagy "XY feling: sad :(,, fajta bejegyzések.
Másik esetben viszont következik a bizonyos "trollkodás,, amikor vadidegen emberek munkáira írnak egy "k****anyádat" vagy bármi indokolatlan hosszú, tömény káromkodást.
Ezek pedig mind a figyelem, szeretet hiánya miatt van. Nincs kivel megosztaniuk a történteket, nincs egy váll amin sírhatnak. Hiányolják a simogatást, ölelést, vagy pár kedves szót. (A trollkodásnál vannak olyanok, akik csak simán rosszindulatúak, de számuk igen csekély és legtöbbször visszavezethető ott is erre az állapotra.)

Fhú, valljuk be, ez egy kicsit hosszúra nyúlt, igen gubancos bevezető lett. Igen, ez még csak tényleg a bevezető volt...

Most pedig csak gondoljuk át... Miért van ilyen sok szeretethiányos emberke? Ugye, ezt három csoportra lehet osztani, korosztályok szerint.

1. A nagyon fiatalok: Ezek azok a gyerekek, akiket elvisznek az óvodába/általános iskolába, majd mikor megjönnek, nincs idejük velük foglalkozni. Hát modern kor, amibe élünk, ezért felmennek a netre és közösségi oldalakon hívják fel magukra a figyelmet. Anyuka-apuka nem kérdezi meg tőle, hogy kész van-e a házi, mi van a suliban, vagy nem nézi meg, hogy ő mit tevékenykedett a neten. Annyit viszont megmondhatunk, hogy ez a fajta életforma úgyszólván eléggé káros.
2. Kamaszok, tinik (mondjatok nekem már olyan szót, ami nem hangzik ilyen szerencsétlenül): Ők már kinőttek a "trollkodásból", de helyzetük nem jobb. Ez az időszak, mikor az ember elkezd saját személyiséget kialakítani, mindenfajta szubkultúrán megy át és persze általános iskola végébe vagy gimibe jár. Ilyenkor vannak rengeteg kiközösítés, bántás, pletykák és csomó más dolog, amit gondolom senkinek sem kell bemutatni. Igazság szerint, elég nehéz is feldolgozni ezt a korszakot. Talán ez az, ami a legmélyebb sebeket tudja ejteni. Ezért lenne fontos, hogy meglegyen az erős családi, baráti támogatás, ami legtöbbször ilyenkor elvész. Vagyis saját megfigyeléseim szerint.
3.  Felnőttkor: Ez az, mikor a humanoidok úgy vannak vele, hogy semmi nem jön össze nekik, kevés a pénz, nem lehet eltartani a családot. Jön az ivás néha akár a drog is.

Ez az állapot, nemtől, kortól függetlenül mindenhol felbukkanhat és sebeket ejt bennünk. Mindegyik csoport máshogy dolgozza fel, mindegyik más miatt, de az érzés ugyanaz. De vajon mi lehet a megoldás? Egyáltalán van megoldás? Van. Igaz, csakis mi tudunk segíteni magunkon. Nem a szomszéd néni, nem az egyik lány az osztályból, hanem te. Kapd össze magad, kezdj el barátkozni, újból építeni a világodat. Légy nyitott. Ha valami visszahúz abba a lelkiállapotba, tüntesd el az életedből. Tudom, nehéz az élet. De te harcos vagy. (Itt pedig jöjjön picike burkolt reklám, egy másik Miszis cikknek: *katt*. Ferc  nagyon jól megfogalmazta, amit most én szeretnék.)
Még egy picit, így zárásként. Én még elég fiatalnak vagyok tekinthető, szóval nem éltem át minden élethelyzetet. De megfigyeléseim alapján ezeket gondolom. Lehet, hogy felnőtt, idős emberek nem értenek velem egyet, amit el is tudok hinni, hiszen sokkal tapasztaltabbak, mint én. De én most ezt érzem és fel is vállalom.Annyit azért megjegyeznék, hogy ezelőtt egy-két évvel átmentem egy nagyon durva időszakon. A családommal is állandóan veszekedtem és barátaim sem nagyon voltak. De kimásztam belőle és nem is árasztottam el a facebookot, hogy milyen szar. Ezért vagyok egy példa, a sok közül, hogy mindent meg lehet oldani, sajnáltatás nélkül. Higgyétek el, nem csak ti szenvedtek. Mindenki. Csak valaki kimutatja, valaki nem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Keresés